Halverwege januari

Al een aantal weken aan ervaring rijker!

Zo, de eerste weken zitten erop en Kerst en Oud & Nieuw zijn voorbijgevlogen. We weten dat het na de eerste indrukken, en dan gelijk deze speciale weken voor gasten, pittig is.  Maar…uit ervaring blijkt dat iets harder werken in de beginperiode een goede  basis legt voor de rest van het seizoen. Jullie zullen er steeds meer ‘schwung’ in gaan vinden (echt waar, geloof ons)! Het blijft belangrijk om af en toe net even dat stapje extra te doen voor de gasten. Vinden jullie dit lastig? Bedenk dan eens wat jijzelf graag als gast zou willen zien. Dit kan jullie al zeker op de goede weg helpen!

Zet ‘m op! We hebben alle vertrouwen in jullie en geniet ervan!

Aandachtspunten

Zorg ervoor dat ‘Wens’ zichtbaar is in het huis. Draag je kleding van Wens en zorg ervoor dat banners en logo’s goed gepositioneerd zijn

Zorg ervoor dat de ingevulde inventarislijsten (voor zover nog niet gedaan) wordt doorgestuurd naar je contactpersoon.

Is jullie pindakaas, hagelslag  of stroop bijna op? Geef dit tijdig aan, zodat we in onze volgende reis deze mee kunnen nemen.

Heb je leuke en mooie foto’s? Deel ze dan graag op de facebooksite of stuur deze naar je contactpersoon

Welkomstpraatje

Het welkomstpraatje is een van de eerste indrukken die de gasten van jullie en van Wens Chalet krijgen.

Sommige mensen praten van natuurlijk erg makkelijk voor groepen, anderen hebben er wat meer moeite mee. Probeer er altijd met een lach te staan en probeer de minder leuke aspecten die besproken moeten worden, zoals het niet roken of de eind tijd van muziek op een “speelse” manier te brengen. Het is de toon die de muziek maakt!

Welkomstemail

Elke dinsdag sturen jullie een mooie welkomst email naar de nieuwe gasten.

Nu krijgen wij op kantoor steeds vaker van de hoofdboeker een week voorafgaand van hun vakantie , een telefoontje, omdat ze wachten op de laatste informatie. Namelijk jullie welkomst email.

Zouden jullie de welkomstemail i.p.v. 4 dagen voor aankomst 1,5 week voor aankomst willen naar de gasten willen sturen?

In de BMS kunnen jullie 3 weken vooruit kijken, dus alle informatie is tot jullie beschikking.

Waste van eten

Wij houden goed zicht op jullie uitgaves in de administratie.  Door deze mooie online administratie kunnen wij  in de gaten houden wat jullie uitgeven en waaraan jullie geld uitgeven.

Wens Chalets vindt het erg belangrijk dat er met verse producten wordt gekookt maar het budget is ook erg belangrijk. Probeer echt te letten op de hoeveelheden van jullie bestelling.

Tips kruiden:

  • Bewaar verse kruiden in de koeling en hou het vochtig met een velletje vochtig keukenpapier.
  • Verse kruiden kunnen ingevroren worden. Heb je dus een bosje koriander over? Gooi dit niet weg en laat dit niet de ijskast verpieteren maar vries dit in.
  • Koop plantjes i.p.v. een bos kruiden.

Hebben jullie nog andere tips en tricks? Dan mogen jullie deze graag op facebook delen

Registratiesysteem & ski verhuur

Sinds vorig jaar maken we gebruik van een online registratiesysteem voor de gasten. In dit registratiesysteem kunnen ze o.a. aangeven of ze ski’s willen huren.  Wanneer je dit vandaag (18-1) leest, bel direct naar kantoor met het wachtwoord ‘Taco’zodat je een biertje in de kroeg wint voor je team. Maar alleen als je de eerste bent. ls ze dit aangeven, wordt een automatische email aan de ski verhuur verstuurd. Helaas  komt deze automatische email niet altijd bij de skiverhuur aan, waardoor de reservering van de spullen niet doorkomt.

Zouden jullie  willen controleren bij de samenwerkende skiverhuur of deze mailings goed aankomen?

Chaletfeitjes

  • Wist je dat we chalet Raterhof in Fiss al 33 jaar in beheer hebben?
  • Wist je dat Chalet Sonnefeld in Fieberbrunn plaats heeft voor 72 gasten?
  • Wist je dat chalet Le Vieux in Frankrijk  in z’n geheel een keer verplaatst is?

Comfort pakketten losse boekingen niet mogelijk

Tot onze schrik is ons opgevallen dat gasten in het registratiesysteem ook met losse kamers een comfort pakket kunnen boeken. Helaas is het comfortpakket alleen maar mogelijk als het chalet in z’n geheel is afgehuurd. Deze gasten zijn al wel door ons geïnformeerd.

Het kan dus zijn dat op het CSV bestand vermeld staat dat ze de comfortpakketten hebben geboekt, maar dit is dus niet mogelijk. De BMS is hierin leidend en houdt deze dan ook goed in de gaten.

Boekingen zonder drank

Bijna alle boekingen hebben drank inclusief.

In een enkel geval hebben gasten geen drank inclusief geboekt.  Vraag bij aankomst van de gasten of ze toch niet voor 25 euro per persoon de drank voor 3 dagen willen afkopen.

Wil de groep geen drank inclusief,  dan gaat vanaf de aankomst  de drankverkoop in. Houd alles goed bij en laat de mensen op de laatste avond na het diner alles betalen.

Wens Business boekingen

De reisbescheiden met gedetailleerde informatie van WBE groepen ontvangen jullie ongeveer 1 week voor aankomst, rechtstreeks vanuit WBE. Het kan voorkomen dat de WBE groep tot een aantal dagen voor hun vertrek pas hun gegevens opsturen. Hierdoor krijgen jullie helaas in een enkel geval ook later de informatie.

In het boekingssysteem van Wens staat enkel de basisinformatie en het minimum aantal gasten. De definitieve  grootte van de groep en eventuele bijzonderheden ontvangen jullie dus via de mail vanuit WBE.

Ook heeft WBE promotiemateriaal achtergelaten in de chalets. Deze zijn alleen bestemd voor de business gasten en niet voor de particuliere boekingen. Maar zorg er wel voor dat Wens Chalets uitingen gedurende deze business groepen ook goed zichtbaar zijn.

Wens Business Skipassen

Wanneer je voor een groep van Wens Business skipassen hebt gereserveerd voor bijvoorbeeld 20 personen zoals aangegeven door WBE, maar uiteindelijk zijn het maar 18 dan is het goed om deze 2 skipassen apart in een envelop te bewaren. Wanneer WBE langskomt dan krijg je de borg van de skipassen contant van hen zodat jullie weer een biertje kunnen kopen!

Succesvolle recepten en win een kookboek!!

Hebben jullie  briljante recepten die goed ontvangen worden door gasten? Of hebben jullie  tips & tricks om jullie werk efficiënter te maken? Deel ze dan op de Facebookpagina en stuur Charlotte een email met het recept en een foto.

Wat zoeken we?

Creatieve, leuke, lekkere, originele  en niet te moeilijke recepten. Van ontbijt tot diner, leuke taarten of heerlijke hoofdgerechten! Deel het met ons!

Jullie hebben de tijd tot 28 februari! Daarna zullen we de winnaars bekend maken!